MENSEN

Kennismanagement en AI ten behoeve van mensen met dementie

De missie ‘Kennismanagement voor mensen met dementie’ Vijf en een half jaar geleden, gedreven door een ingrijpende ervaring, besloot ik mijn expertise volledig ten dienste...

Kennismanagement, het fitnessabonnement van de werkvloer. Veel beloven, weinig gebruiken?

Kennismanagement als fitnessabonnement Kennismanagement. Het woord alleen al roept beelden op van PowerPointpresentaties vol cirkels, pijlen en ondoorgrondelijke termen als tacit knowledge en ontologies. Het...

Kennis en ervaring die verloren dreigen te gaan door vergrijzing

Vergrijzing binnen organisaties is een fenomeen dat niet genegeerd kan worden. Het vertrek van ervaren werknemers betekent een risico op het verlies verlies van...

Kennis delen is niet zo vanzelfsprekend als het lijkt

Bereidheid tot het delen van kennis Een van de grootste uitdagingen bij het implementeren van kennismanagement is de bereidheid van medewerkers om hun kennis te...

Het pensioen-exit-gesprek formulier als leidraad voor het borgen van kennis

Werkwijze: Dit pensioen-exit-gesprek formulier is ontworpen om waardevolle informatie en kennis van de vertrekkende collega vast te leggen. Het is belangrijk om een ontspannen...

Kennismanagement: het paard en het water

De gereedschapskist om kennismanagement en daarmee ook informeel leren binnen organisaties te faciliteren is de afgelopen jaren flink uitgebreid. Het opslaan, organiseren en delen...

Het pensioen-exit-gesprek als onderdeel van kennisborging

Bij een pensioen exit gesprek is het vooral belangrijk om vragen te stellen in relatie tot de jarenlange kennis en ervaring die verloren dreigt...

De allereerste en belangrijkste stap bij de initiatie van een kennismanagement traject.

Jouw situatie Je staat op het punt om te beginnen aan een uitdagende en spannende implementatie van kennismanagement in jouw organisatie, of misschien sta je...

Een stappenplan voor het houden van een pensioen-exit-gesprek

Stappenplan voor het organiseren van een pensioen-exit-gesprek Stap 1 de timing en uitnodiging De timing van het gesprek is belangrijk, wacht dus niet tot het laatste...

Kennismanagement gaat vooral over mensen en processen

Het moeten kunnen vertrouwen op  kennis en informatie, die wordt aangeboden in de eigen organisatie is wel één van de meest basale eisen die...
Translate >>